OBS: Vi hanterar inte returer där returformuläret inte har fyllts i förhand.
Har du frågor, eller behöver hjälp kan du kontakta kundservice :)
Om du vill returnera en vara, ska du göra följande:
1) Ladda ner och skriv ut retursedel |
2) Fyll i retursedeln. |
3) Packa varorna och bifoga retursedeln. |
4) Skicka paketet. |
Returvaran ska skickas till adressen: (Inte paketbutik/box)
Allround Musik ApS
Kjeldsmarkvej 2
7600 Struer
Att: RETURVAROR
Du är själv ansvarig för, och ska själv betala för returfrakten. Vi rekommenderar att du skickar retur med GLS. Du kan beställa en GLS returetikett hos oss - Köp GLS returetikett hos Shipmondo här
- Det finns inte möjlighet att själv lämna returvaror på adressen.
- Vi tar inte emot returpaket som skickas eller vidarebefordras till paketbutiker/boxar
Retur av varor:
- Skriv INTE på förpackningen.
- Använd ENDAST klar tejp på förpackningen.
- Försäljningsförpackningen ska vara inslagen innan du skickar varan.
- Varan ska tas emot av oss så att den kan säljas igen som en ny vara.
- När du returnerar till oss är det viktigt att originalförpackningen är intakt.
- Kom ihåg att bifoga retursedel eller en kopia av orderbekräftelsen
Om du skadar, skriver på eller förlorar förpackningen, är det en värdeminskning av varans värde och därför kommer det att dras av på priset vid retur av dina varor.
Minst DKK 200,- kommer att dras av från priset på en vara om originalförpackningen är skadad, eller upp till 40% av varans pris om det till exempel returneras utan originalförpackning.
Så det är viktigt att packa varan, med originalförpackningen, väl - antingen i en kartong eller med bubbelplast, om du vill returnera en vara.
Endast klar tejp får användas på originalförpackningen!
Eventuell medföljande programvara får inte vara aktiverad eller förseglingen bruten. Kort sagt, varor ska alltid returneras och tas emot av oss i minst samma skick som när de skickades härifrån. Därför ber vi dig se till att varan är väl förpackad.
Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott eller skickade till postkontor eller paketombud.
Varor utan returrätt inkluderar bland annat: specialbeställda varor, varor klippta till mått, pickups, in-ear hörlurar, programvara och produkter som efter öppning inte kan säljas igen.
Återbetalning:
Du får tillbaka det belopp du har betalat till Allround Musik för köpet så snart som möjligt och senast 14 dagar efter att vi har mottagit varan.
OBS:
Vi KONTROLLERAR ALLTID våra returvaror och du kan förlora ditt köpbelopp helt eller delvis, om varans värde har minskat eftersom ett eller flera av följande villkor gäller:
- Du har faktiskt använt varan.
- Den har blivit skadad medan du var ansvarig för den.
- Du har inte följt de begränsningar i ångerrätten som gäller för försegling, varutyp etc.
- Förpackningen som också anses vara en del av varan är skadad, och/eller varan bär spår av att ha varit öppnad, och kan inte packas ner och säljas igen som en ny vara.
- Företagskunder, EAN- och offentliga kunder har ingen returrätt om inte annat är skriftligen överenskommet.
Se våra handelsvillkor: klicka här